# 37 - Bir web sitesi sahibi olmanın satışlara olan etkisi nedir?

icon 15 Şubat 2012, Çarşamba Tarihinde eklendi. icon 702 kez okundu.

Bir web sitesi sahibi olmanın satışlara olan etkisi nedir?

Bir çok web sitesi sahibi, hali hazırda ellerinde bulunan sitelerinin satış performanslarından pek de mutlu olmadıklarını söyler durur. Aslında durum her zaman web sitesinin suçu olmayabilir tabii ki, ama bugün, Bucak Gilx internet ve bilişim hizmetleri olarak biz web sitenizin satış performansı ile ilgili değerlendirme yaparken hangi kriterleri göz önüne alacağımızı değerlendireceğiz.

Öncelikle şunu asla unutmamak lazım. Sitenizin performansını sadece Google Analytics veya benzeri bir istatistik sisteminden takip etmek size gerçekçi bir tablo sunmayacaktır. Hiç uzağa gitmeden kendi sitemizden örnek verelim. Halen görüntülemekte olduğunuz Antalya Tasarım Grubu Kurumsal İnternet Sitesi blogunda yer verdiği “acta yasası” , “sopa yasası” gibi konularda ilgili arama kelimelerinde 1. sırada olması tabii olarak sitemize ziyaretçi sağlamaktadır ancak hedeflememiz gereken kelimelerin “web tasarım” , “Bucak Gilx Web” , “web tasarım Bucak” ve benzeri arama kelimeleri olması gerektiği de barizdir. Misalen sitemiz “antalya web tasarım” kelimesinde son 4 senedir 1. sırada yer almaktadır.

Öncelikle siteniz ile ilgili kendinize şu soruları sormanız hayati önem taşır.

Web sitenizin asıl amacı nedir?

Sitenizi kurarken hedeflediğiniz amaç ve bu amaca erişmek için geçecek olan süreçteki planlamanızı gözden geçirmeniz gerekir. Bu sayede internet sitenizin içeriğini oluştururken hedefinizin dışına çıkmamayı ve size gerekmeyecek bir ziyaretçi kitlesini meşgul etmemeyi sağlayabilirsiniz.

Konuya en iyi örnekleri başarısız haber sitelerinden verebiliriz. Spesifik bir konuyu (örneğin Ekonomi) ele almayı hedefleyip, ziyaretçi çeker diyerek komik videolar yayınlamaya başlayan bir haber sitesi kısa vadede elde edeceği ziyaretçi girişinin ardından uzun vadede çok büyük bir başarısızlığa doğru yürümeye devam edecektir. Zira ekonomi makalesi arayan bir ziyaretçinin şirin bebeklerle dolu bir videoyu izleme eğilimi sanıldığından da azdır.

Web sitenizdeki ziyaretçilerin yöneldiği sayfalar nelerdir?

Sitenizin istatistiklerinde genellikle hangi sayfadan girilip, hangi sayfadan çıkıldığı ve siteye giriş ile çıkış arasında ziyaretçilerin görüntülediği sayfaları inceleyebilirsiniz. İşte sitenizin istatistik olarak hayati önem taşıyan verisi budur. Bu veri sayesinde ziyaretçilerin ilgi alanlarını algılayabilir, beğendikleri ve beğenmedikleri sayfaların farkına varabilir ve sitenizin en çok hangi sayfaları ile ziyaretçi çektiğini görebilirsiniz.

Tüm bu veriler sayesinde sitenizin satışlarınıza nasıl bir etki yarattığını farketmeniz çok daha kolay olacaktır. Ayrıca şu yolları kullanarak sitenizde ziyaretçilerin eğilimlerini görmeniz daha da kolaylaşacaktır.

  1. E-Ticaret sitelerinde sepete ekleme ve satın alma arasındaki süreci takip etmelisiniz. Bu sayede ziyaretçilerin satın alma işleminden vazgeçme oranlarını ve bu tür sizin için hoş olmayacak kriterleri öğrenip önlem almanız mümkün olacaktır.
  2. Bilgi dosyalarını ziyaretçilerin indirmelerine imkan sağlayacak alanlara ekleyebilirsiniz. Özellikle PDF formatında internette göreceğiniz bu dosyaların indirme oranlarını takip ederek zaman içerisinde sitenizin farkındalık yaratan bölümlerini keşfedebilirsiniz.
  3. Ziyaretçilerinizin geri dönüş oranları ile ziyaret sürelerini takip etmelisiniz. Bu sayede sitenizde yer alan içeriğin okunabilirliği, ilgi çekiciliği ve faydalı olması gibi unsurların ziyaretçiler tarafından ne derecede dönüşüm sağladığını görebilirsiniz.
  4. Reklam veriyorsanız bu reklamların trafiğinize ve satışlarınıza etkisini ölçmelisiniz. Reklam vermeden önce ziyaretçi eğiliminiz farklı olabilir, ancak reklam verdiğinizde gelen ziyaretçileriniz satın almaya eğilimli olduklarından sitenizdeki en kısa süreci takip etmeyi tercih edeceklerdir. Bu süreçte gelen ziyaretçilerinizin yaklaşımlarını değerlendirerek sitenizde giriş ve satın alma arasındaki süreyi kısaltabilir ve satış grafiğinizi yükseltmeyi hedefleyebilirsiniz.

Sonuç olarak önemli olan sadece bazı rakamları görmek değil, bu rakamların ardında yatan sırları da keşfetmek olacaktır. Bu sayede belki de bugüne kadar size hiç fayda sağlamamış web sitenizin nasıl değerli olduğunu farkedebilirsiniz.

icon bucak icon sitenizin icon gilx icon bucak gilx icon gilx web icon satın alma icon bucak gilx web icon bucak web tasarım icon gilx internet bilişim

Öneri Konu

icon Soğuk havalarda online alışveriş tavan yaptı